Perhatian


Kebanyakan post di dalam blog ini disalin dari posting dari sahabat-sahabat blogger lain untuk rujukan saya pada masa akan datang. Jadi saya lampirkan sekali link ke post asal bagi menjaga hakcipta post serta memudahkan anda dan saya ke post asal. Harap Maklum

Sunday, March 31, 2013

Berpetualang ke Acheh

Saya sudah lama melihat tajuk buku tulisan Radzie Sapie ini melalui tulisan beliau di blogspot Catatan Si Merah Silu. Blog ini pada saya agak unik dan jujur kerana saudara Radzi begitu rajin memasukkan entri dengan gambar-gambar dan video perjalanannya "mencari diri dan erti" ke makam-makam dan masjid lama. Suatu perkara yang jarang dilakukan oleh orang.


Saya berpeluang memiliki buku-buku terbitan beliau ini dengan ditandatangani beliau kecuali jilid kedua "membela syiar yang asal" yang dibeli lebih awal secara tidak sengaja ketika mengintai-intai di kedai buku di Kota Bharu. 



Setelah membaca buku ini, saya menjadi lebih tertarik untuk mendapatkan dua lagi naskah buku ini. Kebetulan penulis menganjurkan program HIKMAH IV di Kandis, Bachok, maka saya tidak mensia-siakan peluang untuk bertemu dengannya serta membeli siri Berpetualan Ke Acheh dengan penulisnya sendiri.



Pada hari ini 31/3/13 saya telah berjaya menghabiskan bacaan ketiga-tiga naskah "Berpetualang Ke Acheh". Alhamdulillah. Terima kasih di atas perkongsian penulis. Saya berkira-kira pula lepas ni... buku apa pula hendak dikhatamkan.
Dari kiri, Ikhwan Sang Ma La Yu, Rouh Adi, Radzi Merah Silu
dan saya di program HIKMAH IV di ANR Kandis, Bachok

No comments: