Perhatian


Kebanyakan post di dalam blog ini disalin dari posting dari sahabat-sahabat blogger lain untuk rujukan saya pada masa akan datang. Jadi saya lampirkan sekali link ke post asal bagi menjaga hakcipta post serta memudahkan anda dan saya ke post asal. Harap Maklum

Friday, February 1, 2013

Bangkit dalam lena

Pada waktu post ini ditulis, tarikh sudah menunjukkan penghujungnya bulan Januari dan memasuki awal Februari. Banyak perisstiwa yang berlaku semenjak kebelakangan ini menunjukkan umat Melayu sedang mengalami permulaan kebangkitan. Daripada apa yang diperhatikan peristiwa yang berlaku di sekeliling, melalui media elektronik, media cetak mahupun media baru, kesedaran mula muncul di kalangan anak bangsa mengenai kecelaruan yang telah berlaku selama beratus tahun.

Pada awalnya, perasaan ini dianggap pelik tetapi apabila melihat perkembangan yang berlaku, rupanya bukam saya seorang yang berperasaan begitu. Ramai juga yang berkongsi perasaan yang sama. Sejak beberapa lama kita ditidurkan oleh pihak-pihak yang berkepentingan, mula hilang dari mamai akibat lena yang panjang. Namun, perlu melalui proses yang panjang sebelum bersedia bagi memacu dengan full throtle. Bila difikirkan, baik juga jika kita dianggap masih lena oleh pihak musuh, namun sedang bangkit dalam diam. Satu strategi yang bagus.


Ayuh sahabat. Teruskan bangkit. Kembalikan kegemilangan yang memang ada pada diri kita. Tiada halangan, hanya sedikit cabaran dan rintangan yang bakal menambah upaya.

No comments: